top of page

Horeca gokt op verkeerde doelgroep met QR-code


De horeca kiest door het gebruik van de QR-code voor de verkeerde doelgroep. Op dit moment heeft namelijk 58,8% van Nederland (cijfers van corona dashboard van de Rijksoverheid) de boosterprik genomen. Maar we zien in heel Europa en de VS dat de boosterprikken en vaccinaties totaal zijn stilgevallen (gemiddeld 50% gezet).


Boosterprikken niet in trek 41,2% van de 2 x gevaccineerden heeft dus geen boosterprik gehaald. Dat betreft zo’n 5 miljoen mensen die binnen enkele maanden hun groene vinkje zullen gaan verliezen en dus bij de ongevaccineerden geteld gaan worden.


Er waren in Nederland al totaal (over alle leeftijden) ongeveer 6 miljoen ongevaccineerden. Als daar dus die 5 miljoen bijkomen die hun groene vinkje zullen verliezen omdat ze de boosterprik niet hebben, vormt dat een totaal van 11 miljoen mensen die als ongevaccineerd te boek staan.


De groep gevaccineerden is straks veel kleiner Dat betekent dat er nog maar 6,5 miljoen gevaccineerden overblijven in Nederland. Een veel kleinere groep! Maar dat niet alleen. Zeker 2 miljoen mensen van deze 6,5 miljoen betreft zieken en ouderen die wonen in verpleeghuizen of ouderen en gepensioneerden die nog zelfstandig wonen maar bijna de deur niet meer uitgaan.


Dan blijven er dus nog maar 4,5 miljoen gevaccineerde mensen over, die in potentie als horeca klant kunnen worden aangemerkt. Maar vergeet niet; dat zijn veelal mensen die erg bang zijn voor het virus (om die reden zijn ze ook 3 x geprikt) en die zullen de horeca dus niet zo snel (en vaak) opzoeken omdat ze zich zelfs met prik niet veilig voelen.


Wie komen er nu eigenlijk in de horeca Veruit de meeste kinderen onder de 12 (de toekomstige doelgroep voor de horeca) zijn niet gevaccineerd en slechts 17% van de groep tussen de 12-18 jaar. De overige niet gevaccineerden bestaat veelal uit mensen die vallen in de zogenaamde “werkende” groep. Dat zijn mensen met een baan en tussen de 18 en 65 jaar oud. Laat dit nu ook net precies de doelgroep zijn die normaal gesproken het meeste geld en tijd spendeert in de horeca (zeker in de 'natte horeca' / nachtleven). Uit onderzoek blijkt dat ook de meeste ongevaccineerden vallen in de leeftijd tussen de 18 en 65 jaar.


Horeca snijdt zichzelf met gebruik QR-Code in de vingers De horeca begaat dus een grote blunder door in te zetten op het uitsluiten van de groep die straks bestaat uit 11 miljoen mensen en dan moet hopen dat er van de genoemde 4,5 miljoen een aantal niet te bang zijn om naar de horeca te komen. En natuurlijk zouden ongevaccineerden zich kunnen laten testen om naar de horeca te gaan (de QR-code is nu nog 3G), maar veruit de meeste ongevaccineerden laten zich helemaal nooit testen, en de paar die het misschien wel een keer doen gaan dit zeker niet wekelijks (voor langere termijn) doen.


Ze kiezen dus voor de verkeerde doelgroep door het gebruik van de QR-code en dat zal ze massaal opbreken binnen 1 tot 2 jaar omdat hun omzetten enorm zullen kelderen!!

Comentários


bottom of page